SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Gwarancja bankowa – Twoje zabezpieczenie w razie kłopotów finansowych

Ostatnio coraz więcej przedsiębiorców oraz Klientów indywidualnych interesuje się tematem gwarancji bankowej, która może ich zabezpieczyć na wypadek kłopotów finansowych np. przy spłacie kredytu lub – w przypadku firm -  zwiększyć ich wiarygodność wobec Klientów i partnerów biznesowych. Gwarancja bankowa może pomóc uniknąć problemów związanych z naliczanymi odsetkami oraz narastaniem długu. Przeczytaj, jakie daje korzyści oraz jak ją uzyskać…

Gwarancja bankowa – co to jest?

To rodzaj umowy na mocy której gwarant, czyli bank zobowiązuje się wykonać świadczenia pieniężne na rzecz kredytobiorcy - osoby fizycznej lub przedsiębiorcy - po spełnieniu przez nich określonych warunków. Dokładną definicję możemy znaleźć w art. 81 ustawy Prawo bankowe: „gwarancją bankową jest jednostronne zobowiązanie banku-gwaranta, że po spełnieniu przez podmiot uprawniony (beneficjenta gwarancji) określonych warunków zapłaty, które mogą być stwierdzone określonymi w tym zapewnieniu dokumentami, jakie beneficjent załączy do sporządzonego we wskazanej formie żądania zapłaty, bank ten wykona świadczenie pieniężne na rzecz beneficjenta gwarancji – bezpośrednio albo za pośrednictwem innego banku”.

Co to oznacza w praktyce? Gwarancje najczęściej dotyczą:

  • spłaty kredytu;
  • zapłaty za towary lub usługi;
  • spłaty rat leasingowych;
  • zwrotu zaliczki;
  • przetargu (wadium), w tym zamówień publicznych;
  • dobrego wykonania umowy czy kontraktu;
  • rękojmi;
  • zapłaty cła lub akcyzy.

Gwarancja jest zatem zabezpieczeniem wierzyciela, czyli tzw. beneficjenta gwarancji bankowej. Jeżeli dłużnik nie ureguluje swojego zobowiązania, to bank wypłaca kwotę na rzecz wierzyciela.

Korzyści, jakie daje gwarancja bankowa 

Ten rodzaj zabezpieczenia bankowego ma charakter czasowy, co oznacza, że bank może świadczyć taką usługę tylko w terminach podanych w umowie. Skorzystanie z takiego rozwiązania może być korzystne w wielu sytuacjach,  przede wszystkim to:

  • Pomoc w uregulowaniu zobowiązań: obecnie sytuacja jest trudna, trzeba liczyć się z tym, że z miesiąca na miesiąc wiele może się zmienić i będzie Ci ciężko spłacać swoje zobowiązania. Z tego powodu gwarancja bankowa może być Twoją szansą na czasowe uregulowanie płatności wynikających np. z umowy kredytowej.
  • Zwiększona wiarygodność biznesowa w oczach klientów i kontrahentów: dysponując gwarancją bankową przedsiębiorca staje się wiarygodniejszy dla beneficjenta, czyli potencjalnego przyszłego wierzyciela. 
  • Możliwość negocjowania dłuższego terminu płatności: np. przy zakupie towaru, ponieważ beneficjent gwarancji będzie miał pewność otrzymania środków.
  • Zwiększenie szansy na wygraną w przetargu: w wielu przypadkach jest to również warunek konieczny uczestnictwa w przetargu.

Jeżeli jesteś beneficjentem - nie zleceniodawcą gwarancji - zyskujesz:

  • Zabezpieczenie, jeśli kontrahent podważy warunki umowy.
  • Szybką egzekucję należności: bez względu na sytuację finansową partnera w biznesie.

Jak uzyskać gwarancję bankową?

Gwarancji udziela wyłącznie bank i aby ją uzyskać należy spełniać określone warunki, przede wszystkim:

  1. Posiadać wysoką zdolność kredytową, na którą wpływa między innymi stabilna sytuacja finansowa oraz pozytywna historia kredytowa.
  2. Ustalić zabezpieczenie zapewniające bankowi zwrot należności w razie wypłacania przez bank wierzycielowi pieniędzy. Może nim być hipoteka, poręczenie, weksel, czy zastaw rejestrowy (samochód lub towary w magazynie).

Warto pamiętać o tym, że są dwa rodzaje gwarancji: warunkowa i bezwarunkowa, a przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z tego rozwiązania trzeba dokładnie poznać jego wady i zalety oraz zapoznać się z proponowanymi przez bank warunkami.

Sprawdź oferty spłaty długu w ratach na eultimo.pl

ZAŁÓŻ KONTO >>

about:blank

Zainteresują Cię również

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie